ペットボトル内の鉄空気電池で高出力
ボトル型全寒天鉄空気電池を自作
炭素電極内に鉄液が入り込むと鉄液単独より酸化されやすいのか?
ナトリウム空気電池を計画 リン酸鉄ナトリウムの電極にしたい
新規な鉄液フロー空気電池を考案
アルミニウム蓄電池 千葉大学津田哲哉教授
鉄空気電池の電極の抵抗値を測定した Make an iron-air battery and Measured resistance
鉄空気電池を作る。
鉄電極はスポンジを食塩水寒天で固めたもの。
空気極は活性炭を寒天で固めたもの。
寒天で一体成型されている。
スポンジの内側にはステンレス電極が挿入されている。
電池はスポンジの外側のステンレス電極の間で充電される。
充電液は鉄錆液(鉄粉と酢)で、酢酸鉄を含んでいると思う。
鉄さび液は赤褐色である。
外部電極とスポンジを錆液に浸し、スポンジ内部が十分に錆びるようにする。
錆がスポンジ内部で十分に赤褐色になるまでスポンジを充電する。
3.0ボルトで約0.4A~1.2A。
炭の電極が上になるように水平に充電する。
上部の炭がスポンジの鉄に接触するまで充電する。
放電は
40mAが初期の最大値で、すぐに下がる。
30秒ほどで20mA以下に下がる。
60秒後には5ミリアンペア。
電圧は最高で560ミリボルト。
電流の低下と同時に低下し、200ミリボルトを下回る。
赤茶色のスポンジの抵抗値を測定。
充電後20時間。
約15キロ・オーム。
炭電極は約40オーム。
還元中は、鉄スポンジは低い抵抗のようだ。
その後の放電中に抵抗値が上がり、15,000オームまで上がる。
その後の放電時に酸化されて15000オームにまで上がってしまう。
この抵抗値が上がることで電池の電圧が下がり、電流値も下がる。
酸化鉄は抵抗が高いので、鉄空気電池の宿命だ。
鉛は酸化物の抵抗が低いので鉛蓄電池としてうまく働く。
鉄が還元されたときに金属粉となって、酸化時に酸化鉄粉になるような
電池の仕組みのままでは電圧低下は免れない。
酸化時に炭素の層間にインターカレーとして鉄の水酸化物となるような
アルカリ性にすることで鉄空気電池の特性は改善するだろう。
電池はアルカリ性なのが当たり前なのかもしれない。
酸性のままでは鉄空位電池の特性を上げるのは難しい。
Make an iron-air battery.
The iron electrode is made of sponge hardened with brine agar.
The air electrode is activated carbon solidified with agar.
It is moulded in one piece with agar.
A stainless steel electrode is inserted inside the sponge.
The battery is charged between the stainless steel electrodes on the outside of the sponge.
The charging liquid is iron rust liquid (iron powder and vinegar), which I believe contains iron acetate.
The iron rust solution is reddish-brown in colour.
The external electrode and sponge are immersed in the rust solution so that the inside of the sponge is sufficiently rusted.
Charge the sponge until the rust is sufficiently reddish-brown inside the sponge.
Approximately 0.4 A to 1.2 A at 3.0 volts.
Charge horizontally so that the charcoal electrodes are on top.
Charge until the charcoal at the top is in contact with the sponge iron.
The discharge should be
40 mA is the initial maximum value, which quickly drops.
After 30 seconds or so, it drops below 20 mA.
After 60 seconds, 5 mA.
The maximum voltage is 560 millivolts.
It drops as the current drops and falls below 200 millivolts.
Measured resistance of the reddish-brown sponge.
20 hours after charging.
Approx. 15 kilo-ohms.
Charcoal electrode is about 40 ohms.
During reduction, the iron sponge seems to have a low resistance.
During subsequent discharges, the resistance increases and rises to 15,000 ohms.
During subsequent discharges, it is oxidised and rises to 15,000 ohms.
This increase in resistance lowers the voltage of the battery and the current value.
Iron oxide has high resistance, which is the fate of iron-air batteries.
Lead works well as a lead-acid battery because of the low resistance of the oxide.
Iron becomes a metallic powder when it is reduced, like iron becomes iron oxide powder when it is oxidised.
If the battery mechanism remains the same, voltage drops cannot be avoided.
such that the iron hydroxide becomes iron hydroxide as an intercarry between the layers of carbon during oxidation.
The characteristics of iron-air batteries would be improved by making them alkaline.
The battery may be alkaline as a matter of course.
It is difficult to improve the properties of iron-vacancy batteries if they remain acidic.
Need of iron-air battery for power demand response 鉄空気電池の使い道
やしがら活性炭を使って鉄空気電池で放電電流値が向上
やしがら活性炭を使って鉄空気電池で放電電流値が向上できた。
The discharge current value of an iron-air battery could be improved by using coconut activated carbon.
The resistance is measured by placing coconut charcoal in salt water agar.
Salt water is saturated at 40g/100ml.
Palm bark activated carbon is a commercial product used to purify water for tropical fish.
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Activated carbon is crushed pieces of about 1.5mmΦ.
It has been crushed using a coffee grinder and surfactant has been added to make it easier to disperse.
The resistivity values are
Activated carbon 6 Ohm
Activated carbon agar 130 Ohm
Activated charcoal powder agar 130 Ohm
About the same as salt water, from 120 ohms to 150 ohms.
Activated carbon alone is 5 to 6 ohms.
The agar portion determines the resistance.
The resistance as activated carbon is low enough.
When an iron-air battery is assembled,
The current during charging is high.
At 3.0 volts, more than 1.0 amperes flows through an electrode of about 20 square centimetres.
It can be charged to over 50mA/square centimetre.
A handmade iron rust solution containing iron acetate is used for charging.
The iron in the rust solution is reduced by adding it to the sponge agar to form an electrode.
The charcoal and iron parts are bound together by the agar.
Kitchen paper is not used as a separator.
The discharge current is high. A maximum of 20 mA can be produced.
The previous iron-air battery with bamboo charcoal produced less than 1 mA.
This is much less than the charge current.
The maximum battery voltage is 420mV.
Both current and voltage drop rapidly, to less than half in about 30 seconds.
The current drops to about 5mA and the voltage to about 180mV, where it stabilises for a while.
The voltage and current have increased as expected, but they are dropping rapidly,
They fall rapidly.
There seems to be a point in the agar between the charcoal and the iron where the two mix.
This is probably where the high current was reached.
I suspect that the reason for the sudden drop in current is that the charging current is too high.
I will try charging the battery more slowly.
The amount of charcoal in the charcoal agar is also surprisingly low.
There are areas where there is too much agar and the charcoal is not in direct contact with the agar.
I will try adding more charcoal.
Powder will not change the resistance, but try mixing large charcoal and powder.
If the charcoal is packed tightly into the agar and in contact with each other, the resistance of the charcoal agar should decrease more.
Translated with DeepL.com (free version)
鉄空気電池の放電電流値は、やしがら活性炭を使用することで改善される可能性がある。
抵抗値は塩水寒天にやしがら活性炭を入れて測定する。
塩水は40g/100mlで飽和している。
ヤシガラ活性炭は熱帯魚の水質浄化に使用される市販品。
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活性炭はΦ1.5mm程度の破砕片です。
コーヒーグラインダーで粉砕し、界面活性剤を加えて分散しやすくして寒天に加えたものです。
抵抗値は
活性炭 6オーム
活性炭寒天130オーム
活性炭粉寒天 130オーム
塩水とほぼ同じ、120オームから150オーム。
活性炭のみでは5~6オーム。
寒天の部分が抵抗を決める。
活性炭としての抵抗は十分低い。
鉄空気電池を組み立てた場合、充電時の電流が大きい。
3.0ボルトの場合、約20平方センチメートルの電極に1.0アンペア以上が流れる。
1平方センチメートルあたり50mA以上の充電が可能だ。
充電には酢酸鉄を含む手作りの鉄錆溶液が使われる。
さび液の鉄分をスポンジ寒天に加えることで還元し、電極を形成する。
炭と鉄の部分は寒天で結合している。
キッチンペーパーはセパレーターとして使用しない。
放電電流は大きい。最大で20mAを発生させることができる。
以前の竹炭を使った鉄空気電池での放電電流よりずっと大きい。
以前の竹炭入り鉄空気電池は1mA以下だった。
これは充電電流よりはるかに少ない。
電池電圧は最大420mV。
電流も電圧も急速に低下し、約30秒で半分以下になる。
電流は約5mA、電圧は約180mVまで下がり、そこでしばらく安定する。
電圧と電流は予想通り増加しているが、急速に低下している、
急激に落ちる。
寒天の炭と鉄の間に、両者が混ざり合うポイントがあるようだ。
おそらくここが高電流に達した理由がある場所だろう。
電流が急激に下がったのは、充電電流が高すぎるからではないだろうか。
もっとゆっくり充電してみます。
炭寒天の炭の量も驚くほど少ない。
寒天が多すぎて、炭が寒天に直接触れていない部分がある。
炭の量を増やしてみようと思う。
粉でも抵抗は変わらないが、大きな炭と粉を混ぜてみる。
寒天の中に炭がぎっしり詰まっていて、炭同士が接触していれば、炭寒天の抵抗はもっと下がるはずです。
DIY炭寒天を使う鉄空気電池の断面を観察してみた
ボタニカル電池の解説記事 中日新聞
世界の人類は1種類なのか?戦争と自己家畜化の歴史
百均ショップの消臭炭でアルミニウム空気電池自作DIY Aluminum-air battery DIY
Battery own idea 出身研究室の電池研究の成果に役立てたアイデア(思い込みかも)
材料化学のシンギュラリティが始まってる
アルミニウム空気電池の電圧 Voltage in Aluminum air battery
Consider the voltage of an aluminum air battery.
Citing a DIY photo of an aluminum-air charcoal battery from Saito's Science published in 1999.
A stainless steel or corrosion-resistant plated spoon is used as the core.
It is surrounded by activated charcoal of about 3mm diameter.I am curious about the nature and shape of this activated charcoal.
The activated charcoal is wrapped with kitchen paper, aluminum foil, and saran wrap.
Just touching aluminum and stainless steel with a human hand has an electromotive force of 0.5 volts, he said.
We have also been able to measure 0.5 volts of electromotive force when placing aluminum and copper coins (1 yen and 10 yen coins) on the tongue or between them with kitchen paper.
than aluminum and copper.
The aluminum and carbon electrodes have a higher electromotive force and current.
The potential difference in the database is as follows.
1.6 volts between aluminum and hydrogen
2.0 volts between aluminum and copper
0.5 volts between aluminum and copper, so the actual measurement is
1.5 volts less than the theoretical value.This 1.5 volts is presumed to be the voltage loss.
Aluminum and copper will melt on the tongue in extremely small amounts.Copper, in particular, is a precious metal that does not dissolve easily.However, some people can taste them, so they probably dissolve.
The article states that a battery made of activated charcoal and aluminum foil with a spoon as its core measured a voltage of 1.25 volts.Add to this a voltage loss of 1.5 volts and you get 2.75 volts.
This 2.75 is almost identical to the theoretical value of 2.71 volts on the wiki.
The potential at which aluminum dissolves in alkali is
minus 2.31 volts,
The potential for oxygen to dissolve in water is
plus 0.4 volts
The actual measurement for the case where strong alkali is not used is as follows
The actual value without strong alkali is 0.7 volts.
Saito's science measured 0.5 volts for an aluminum-copper battery in tongue,
0.7 volts actual value for aluminum air battery in salt water in wiki,
These are realistic values of actual measurements.
I have also measured about 0.5 volts for an aluminum air battery.
The brine aluminum-air battery has a potential difference of 1.2 volts between the aluminum foil and the carbon air electrode, if the voltage loss is compensated for, which is supposed to be the case.
The 1.25 volts in Saito's aluminum-activated carbon air battery is a very large voltage compared to the 0.7 volts in the wiki.It is also above the upper limit of what is considered to be the original potential difference of an aluminum air battery in salt water.
The photographic evidence shows 1.014 volts.It is being held tightly by hand and the aluminum foil has been deformed to fit the shape of the activated carbon.The temperature may have also increased.
In wiki,
The original theoretical potential difference of an aluminum air battery using salt water is 1.2 volts
and it does not describe the anode and cathode reactions corresponding to the potential difference in the description.
I am not sure of the theory behind the actual measured 1.25 volts with the hand-holding effect compared to the 0.7 volts of a typical salt aluminum-air battery.
https://sai.ooiso.net/r19/990818/000.html
This is Saito's science URL.
Voltage is a mystery.
Intercalation of porous carbon.
The schematic diagrams of lithium-air and zinc-air batteries show schematically how oxygen enters the holes or layers of porous carbon.
The schematic diagram of a zinc electrode also shows the electrode state where metal and oxide coexist.
Between the electrodes are partitions of solid electrolyte and ion exchange membranes.For this partition, Saito's DIY method uses kitchen paper moistened with salt water.
A demonstration by the Chiba Institute of Technology introduces an aluminum air battery at 0.8 volts.
He did not clench the aluminum foil around the activated carbon grains by hand.If carefully made, 0.8 volts can be produced.
Incidentally, Chiba Institute of Technology's tester has two ranges for voltage, millivolts or volts.The current was in three ranges: microamperes, milliamperes, and amperes.
Carbon pores come in various sizes.It seems that not only are there pores that allow oxygen to enter, but also pores that allow lithium and aluminum ions to enter (intercalation).
The difference in potential between the intercalation potential of those ions and the ionization potential of the metal may be the true potential of the aluminum-air battery that is actually measured?I imagine that this is the true nature of the measured potential of the aluminum air battery.
While the theoretical value of the ionization of aluminum is clearly defined at minus 1.6 volts, the potential of intercalation to carbon is not so clear.Comparing the reaction of metal ions precipitating from water and intercalating into the carbon layer, the same is true for adsorption from the electrolyte solution to the electrode side.
This is similar to electrolytic refining, where a small voltage is applied externally to dissolve the metal on one side and precipitate it on the opposite side.
I imagine that the voltage for this intercalation to occur and the voltage loss of the aluminum-air battery may be related.
There may also be a voltage difference between the potential of oxygen entering the carbon layer and the potential of oxygen leaving the battery.
Also, the metal and oxygen would combine inside the carbon layer to form hydroxide.Even if hydroxide precipitation is formed inside the pores, the carbon electrode as a whole is conductive.
Let us imagine that there should be a carbon layer where oxygen can enter and a carbon layer where metal ions can enter, and they should be close to each other.
Role of the porous carbon electrode in an air battery
What is the role of the carbon electrode during discharge?
The role of the carbon electrode during discharge would be to take in oxygen and metal ions as hydroxides, while maintaining conductivity as an electrode.
In the cathode of a lead-acid battery, lead dioxide is used for its conductivity.
In air batteries, the key technology would be a carbon electrode that retains conductivity as an entire electrode even when less conductive oxides or hydroxides are deposited, similar to the lead oxide in lead-acid batteries.
Is the low conductivity oxide or hydroxide intercalating into the carbon electrode aluminum oxide or aluminum hydroxide, or sodium oxide or sodium hydroxide?
Thinking up to this point, we realize that a porous carbon electrode could localize sodium hydroxide as well as aluminum hydroxide.
It is possible that the activated carbon used in Saito's science class could have generated chlorine gas from the salt to make sodium hydroxide, and that the strong alkali would dissolve the aluminum, resulting in a high voltage.
What kind of activated carbon would be used to generate trace amounts of chlorine gas from salt?
Electrolysis of brine generates hydrogen and chlorine.Hydrogen is generated at the cathode and becomes alkaline.The anode generates chlorine, making it acidic.
This may be the reaction that occurs in the electrode of activated carbon particles.It can be assumed that chlorine gas is generated locally in the carbon electrode.
Just as corrosion occurs in a local battery, there could be a local reaction within the carbon electrodes of the battery.
I tried various imaginations to explain the 1.25-volt voltage of the aluminum-air battery.
The conductive porous carbon electrode has a secret.I would like to process this with salt agar with activated carbon to make it easier to use.I plan to make an electrode with more activated carbon and less agar, using the sponge as the agar core.
アルミニウム空気電池の電圧を考える。
1999年公開の斎藤の理科からアルミ空気炭電池のDIY写真を引用する。
https://sai.ooiso.net/r19/990818/000.html
また亜鉛電極の模式図では金属と酸化物の共存する電極状態も示されている。
電極間には固体電解質やイオン交換膜の仕切りがある。この仕切りを斎藤さんのDIYでは食塩水で湿らせたキッチンペーパーを使っている。
千葉工業大学のデモンストレーションでアルミ空気電池が0.8ボルトであると紹介されている。
活性炭粒の周りのアルミ箔を手で握り締めるようなことはしていない。丁寧に作れば0.8ボルトは出せる。
ちなみに千葉工業大学のテスターは電圧はミリボルトかボルトの2レンジ。電流はマイクロアンペア、ミリアンペア、アンペアの3レンジのあるものを使っていた。
炭素の細孔にはさまざまな大きさがある。酸素が入ると細孔だけでなく、リチウムやアルミのイオンが入り込む(インターカレーション)する細孔もあるようだ。
そのイオンのインターカレーションの電位と金属のイオン化の電位差が実測されるアルミ空気電池の電位の正体ではないか?と想像している。
アルミのイオン化がマイナス1.6ボルトに理論値がはっきりしているのに対して、炭素へのインターカレーションする電位ははっきりしない。金属イオンが水から析出する反応と炭素層にインターカレーションする反応を比べてみると、電解質液から電極側に吸着するという点は同じだ。
これは外部から小さな電圧をかける電解精錬のように一方で金属を溶かし、対極で金属を析出させる時と似ている。
このインターカレーションが起きるための電圧と、アルミ空気電池の電圧損失は関係あるかもしれないと想像している。
炭素層に酸素が入ってくる電位と電池内へ出ていく時の電位でも、電圧の違いがありそうだ。
また炭素層内部で金属と酸素が結合して水酸化物ができるだろう。細孔内部に水酸化物の析出ができても、炭素電極全体では導電性がある。
酸素が入る炭素層と金属イオンが入る炭素層があって互いに近いと良いと、想像してみる。
【空気電池の多孔質炭素電極の役割】
放電時の炭素電極の役割は、
酸素を取り込み金属イオンを水酸化物として取り込みながら、電極としての導電性を保つことだろう。
鉛蓄電池の正極では、二酸化鉛が導電性があることを利用している。
空気電池では導電性の低い酸化物または水酸化物が析出しても電極全体として導電性を保つ炭素電極が、鉛蓄電池の酸化鉛と似たような鍵の技術となる。
炭素電極にインターカレーションする導電性の低い酸化物や水酸化物はアルミ酸化物や水酸化アルミニウムなのか、ナトリウム酸化物や水酸化ナトリウムなのか?
ここまで考えて、多孔質炭素電極は水酸化アルミニウムだけでなく水酸化ナトリウムも局所的に発生する可能性に気がつく。
斎藤の理科で使われた活性炭が、食塩から塩素ガスを発生させて水酸化ナトリウムをできて、その強アルカリでアルミニウムが溶けて高い電圧が得られた可能性がある。
食塩から微量な塩素ガスが発生させるための活性炭はどんなものだろうか?
食塩水を電気分解すると水素と塩素が発生する。陰極で水素発生してアルカリ性になる。陽極で塩素発生して酸性になる。
これが活性炭粒子の電極のなかで起きた反応かもしれない。炭素電極のなかで局所的に塩素ガスが発生したと推測できる。
腐食が局所電池で進むように、電池の炭素電極内の局所反応もあり得るだろう。
アルミニウム空気電池の1.25ボルトの電圧を説明するためにいろんな想像をしてみた。
導電性多孔質炭素電極には秘密がある。これを活性炭入りの食塩寒天で使いやすく加工してみたい。スポンジを寒天の芯にして活性炭を増やして寒天を減らした電極を作る予定だ。
【Iron charge/discharge battery DIY】炭スポンジを寒天で固めた電極一体成型の鉄電池DIY
Iron charge/discharge battery
We made an iron battery by hardening charcoal sponge with agar.
I made an iron air battery in March this year, so I improved it and tried again.
https://mokuyojuku.blogspot.com/2023/12/blog-post_13.html
The black charcoal agar turned reddish brown.
The discoloration must have been caused by the doping of the iron entering the agar.
The area is approximately 25 square centimeters.
Just over 3 cm✕8 cm.
The battery voltage is 700 millivolts instantaneous maximum,
400 millivolts during normal operation.
The voltage drops to 200 millivolts when current is applied.
The maximum discharge current is 0.5 milliamps.
The discharge current is normally 0.3 to 0.2 milliamps.
The discharge current is not stable and drops.
Discharge current is about 0.015 milliamps per square centimeter.Low.It seems to be lower than the aluminum air battery I made myself.Is this a fundamental problem because iron does not melt as easily as aluminum?
The advantage of iron batteries is their cost performance.Since no special materials are used, they are indeed cheap.From the top of the photo showing the construction: charcoal sponge, paper, stainless steel mesh, paper, charcoal sponge, and copper foil plate.
Charging is from 300 mA to 550 mA at 3.0 volts constant voltage for 250 seconds, with the current increasing in the second half. 60 mA flows when charging at 1.3 volts.
Charging is difficult with aluminum air batteries, so the ease of charging is an advantage of iron batteries.
In charging iron electrodes, the iron is moved to the negative side.
Iron acetate is reduced to metallic iron, or
Iron ions enter the charcoal sponge agar.
The iron in the agar during charging,
rusted and oxidized during discharge, appearing reddish brown.
The charcoal sponge agar is wrapped with rubber to match the electrode.Tried to charge each of the poles below the liquid surface separately at the intermediate electrode.
The ingenious point is to change the orientation of the battery vertically and horizontally.Although this requires more work, it is easier in terms of materials.
During discharge, we plan to stand the battery upright and immerse it entirely in the electrolyte solution.
The iron-air battery seems to work well enough.
The copper electrode does not work.Copper can be oxidized and dissolved during charging, but it cannot be reduced and deposited with air.It is impossible to parallel an iron-air battery and a copper-air battery.A different device is needed.
Iron is minus 0.4 volts
Copper has a standard potential of plus 0.3 volts
between these two electrodes would result in a battery with a voltage of 0.7 volts.
In fact, without the copper electrode working
0.4 volts on the iron electrode
0.0 volts on the hydrogen electrode
I estimate that a voltage of 400 millivolts was produced between the
The current value is too small and we want to improve the carbon electrode.
【鉄充放電電池】炭スポンジを寒天で固めて鉄電池を作りました。
今年3月に鉄空気電池を作ったので改良して再挑戦。
https://mokuyojuku.blogspot.com/2023/12/blog-post_13.html
黒い炭寒天が赤茶色に変わっていました。
鉄が入り込むドーピングが出来て変色したのでしょう。
面積はおよそ25平方センチメートル。
3センチ✕8センチ強。
電池電圧は瞬間最高が700ミリボルト、
通常時400ミリボルト。
電流が流れると電圧は200ミリボルトまで下がる。
放電電流は最高0.5ミリアンペア。
通常0.3から0.2ミリ。
放電電流は安定せずに、さがる。
放電電流は1平方センチ当たり0.015ミリアンペア程度。低い。自作のアルミ空気電池より低いようだ。アルミより鉄は溶けにくいから原理的な問題なのか。
鉄電池はコスパがメリットだ。特別な材料は使わないから、たしかに安上がりに出来てる。構造を示した写真の上から炭スポンジ、紙、ステンレスメッシュ、紙、炭スポンジ、銅箔板。
充電は3.0ボルト定電圧で300ミリアンペアから550ミリアンペア。250秒、後半に電流が上がっていく。1.3ボルトで充電すると60ミリアンペア流れる。
充電はアルミ空気電池では難しいので、充電しやすいのは鉄電池のメリットだ。
鉄電極の充電ではマイナス側にして鉄を動かす。
酢酸鉄が還元されて金属鉄になる、または
炭スポンジ寒天の中に鉄イオンが入り込む。
充電時に寒天の中に入っていた鉄が、
放電時に錆びて酸化して赤茶色に見えた
炭スポンジ寒天をゴムで電極と合わせて巻いてある。中間電極で液面下側の極をそれぞれ別々に充電しようとした。
電池の上下縦横の向きを変える点に工夫がある。手間は増えるが素材材料面は楽になる。
放電時には立たせて全体を電解質液に浸す予定。
鉄空気電池は十分に働いているように思う。
銅電極は働かない。銅を充電時に酸化して溶けたすことは出来ても、空気で還元析出するのは無理だ。鉄空気電池と銅空気電池を並列化するのは無理だ。別の工夫が必要だ。
鉄はマイナス0.4ボルト
銅はプラス0.3ボルト
の標準電位で、この2つの電極間なら0.7ボルトの電圧の電池になる。
実際には銅電極が働かないで
鉄電極の0.4ボルト
水素極の0.0ボルト
との間で400ミリボルトの電圧が出ていたと推測している。
電流値が小さすぎるので炭素電極の改善したい。
ダイソー鼻水とり器をDIYシーシャに /ネブライザー自作も検討
Iron-air battery DIY plan 鉄スポンジ型充放電電池の作製と特性測定を計画
鉄空気電池の自作と充電と放電を以前試しました。電極を仕切るキッチンペーパーとの密着が悪いのが課題でした。